Garmo Negro

Dissabte 13 d'Octubre del 2012

Ruta senzilla tot i que una mica dura per assolir el pic Garmo Negro de 3.051m. des del Balneari de Panticosa.
La ruta l'iniciem al mateix Balneari, on podem fer nit al Refugi Casa de Pedra (1.650m.) o a l'explanada de davant on trobarem autocaravanes i furgonetes. Cap a l'esquerra del refugi surt un sender que puja pel bosc. Guanyem alçada seguint el sender fins que arribem a la Malla Baja (30-40'), un petit "circ" que abandonem per continuar seguint el decurs del riu fins a arribar a la Malla Alta (1h 50')Fins aquí el camí és força evident.
En aquest punt ens trobarem amb vàries opcions per pujar fins al collat entre el pic Argualas i el Garmo.
La via normal continua fins el collat de Pondiellos, a la cota 2.500 aprox. abandona el camí al collat i gira a l'esquerra flanquejant tota la muralla sud del Garmo Negro fins a arribar al collat entre l'Argualas i Garmo.
Una altre possibilitat és una pujada més directa des de la Malla Alta pel barranc d'Argualas, primer en direcció O i després cap al N fins a arribar al mateix collat.
La tercera opció és l'itinerari més directe a través de la canal del Barranc de Pondiellos, més recomanable a l'hivern amb neu per la quantitat de pedres soltes que n'hi han.
Naltros vam pujar per la via normal i vam baixar per la canal.
Un cop al collat, el camí és evident fins fer cim.
A dalt les vistes són impressionants, Balaitous i las Frondiellas, Los Infiernos, Vignemale,..
A la foto, la linia groga marca la ruta de pujada des de Panticosa i la verda la baixada per la canal.
Horari: Pujada 3h30'-4h i baixada 3h
Desnivell: 1.400m.
Hem fet l'activitat: n'Iker i l'Anna

Ruta d'ascens des de Panticosa al collat d'Argualas. A la dreta la ruta de la Canal.