Excursionisme CEB

Divendres 14 de Desembre del 2012

ESPAI NATURAL DE LES GUILLERIES
COLLSACABRA – PLA DE FÀBREGUES
Rupit-Sant Joan de Fàbregues-Pla de Fàbregues-l’Agullola Grossa-El Roquer- Riera de Rupit –Salt de Sallent.
Data: divendres 14 desembre de 2012
(Sortida núm. 55 dels Climents) 11 asistents

Des de Rupit per una pista asfaltada ens porta fins a l’església de Sant Joan de Fàbregues (es pot fer en cotxe 2km). Val la pena visitar el seu interior remodelat.
Des de Sant Joan de Fàbregues reculem fins el pla prop del Roquer, un gran aparcament per deixar el cotxe. Des d’aquest punt pujarem pel camí de la dreta (oest), i farem una volta circular que ens portarà al cim, trobarem en front l’Agullola, un monòlit, fita important pels escaladors. Des d’aquí baixarem per l’esquerra on veurem la cinglera del Salt de Sallent fins arribar al pla de Fàbregues i seguirem fins l’aparcament. Des d’aquest punt agafarem un camí descendent mes o menys d’1 Km.,que ens portarà fins el Salt de Sallent i seguirem pujant cap el mirador. Arribant en aquest punt desfarem el camí fins arribar a l’aparcament. Agafem els cotxes i tornem a Rupit. A mig camí trobem un corriol molt bonic que ens porta a Rupit en 20 minuts tot passejant. Temps total excursió 2,30 hores
Punts d’interès: Absis de Sant Joan de Fàbregues, l’Agullola Grossa, el Salt i riera de Sallent i el propi poble de Rupit.
És una sortida fàcil curta i molt bonica