BTT

Baell-La Covil-Montgrony-Baell

Dimecres 28 d'Agost del 2013

La gran volta circular clàssica del Baell amb BTT. Després del motí del mes de juny, tornem a repetir l'excepcional i poc coneguda ruta de BTT per la comarca del ripollès.
Sortim del Baell per fer cap al refugi de Prats. Seguim la pista principal fins al refugi de la Covil i anem enllaçant per una pista de fort pendent, mig dibuixada entre els prats, fins arribar a una graonada que haurem de fer amb la bici a coll. Després de deu minuts tornem a retrobar la pista i pedalem fins al cim de la Covil entre prats verdosos. Aquest estiu si que ho estan de verds! Baixem pel costat del filat fins la Coma Ermada i passem a l'altre costat del torrent, tot navegant entre senderons esgarrepats pel bestiar. Abans de fer el descens fins a Montgrony ens trobem amb una nova pista que, mesos enrere, no existia i ens condueix cap al Prat Amorriador i el Camp de l'Ordi. Arribem a Montgrony i reculem per prendre la pista que ens portarà al Coll Roig. D'aquí als Plans de Monegal per senderó i descens fins la Font de la Bauma i la Pardinella. Prenem una pista-senderó fins la Collada de Grats i cap al Baell per senderó per tancar la volta.
35 quilòmetres, 1300 metres de desnivell i 3:30.