Senderisme

41 Sostres Comarcals

Diumenge 22 de Desembre del 2013

41 SOSTRES COMARCALS DE CATALUNYA
Ahir últim dia de tardor i coincidint amb el més curt de l'any (només 9 1/ 4 hores de llum), varem realitzar l'excursió a dos sostres comarcals el del Pla d'Urgell i el de Les Garrigues.
Ja que tenim gairebé 15 hores de nit , varem decidir sortir de Badalona a les 7 del matí calculant arribar als voltans de Miralcamp cap a la sortida del Sol , cosa que gairebé varem aconseguir, El Tossal de l'Infern de 300 m. però amb només 16 m. de projecció sobre el terreny confrontant, està situat dins del conjunt denominat Tossals de Torregrossa, però a causa de la seva ínfima rellevància sobre la superfície, va resultar difícil d'ubicarlo, més per si de cas ens varem passejar per sobre de tots els punts més alts.
Esmorzem al peu d'una placa i sense més pèrdua de temps ens dirigim cap a la veïna comarca de les Garrigues. En passar per Les Borges Blanques havia mercat setmanal, ens parem varem donar una volteta i vam aprofitar per prendre un carajillo, continuem cap al Vilosell i al arribar-hi se'ns va presentar el primer petit problema del dia, si ascendíem a la Punta del Curull pel camí de l'ermita de St Miquel de la Tosca, entre el temps per l'anada i el tornar se'ns faria massa tard per anar a dinar a qualsevol lloc, encertadament varem decidir ascendir pel costat de Vilanova de Prades i així al escurçar el recorregut que encara que just ens va donar temps per arribar a un restaurant.
En arribar a Vilanova de Prades (+ / - 900 m.), just abans d'entrar al poble s'agafa a mà dreta una pista transitable per a tota classe de vehicles i que està senyalitzada com a pista de la Serra de la Llena, nosaltres varem deixar el cotxe una mica més endavant i tot seguint aquesta pista sempre a l'esquerra i sense deixar-la, arribarem gairebé la carena de la serra, davant nostre i a uns 500 m. apareixen unes molt visibles antenes, supossat fi de la dita pista, però nosaltres hem de deixarla per l'esquerra i acabar d'arribar a la carena, es continua de nou al nostre davant-esquerra i per un molt marcat corriol en uns 10 minuts arrivarem a la Punta del Curull (1021 m .), monòlit, pessebre, placa i bandera.
La panoràmica a 360 º des del cim és magnífica, quatre fotos i varem tornar desfent el mateix camí, a les tres tocades vam aconseguir arribar al restaurant. Dinar i de nou cap a casa.
El dia va ser climatològicament esplèndid, Sol, visivlidad magnífica i cap vent.