Excursionisme CEB

El Pueg de Bugarag

Dissabte 1 de Novembre del 2014

El Pueg de Bugarag, de 1230m és el pic més alt de la serra de les Corberes, que separa la comarca de la Fenolleda d'Occitània. Geològicament és un encavalcament de roca calcària, igual que el Pedraforca, i com queda aïllat tot i ser baix, es veu i reconeix des de molts llocs.

A més resulta que és un lloc afavorit per les forces tel·lúriques, per qui li agradin aquestes coses. El Pech de Bugarach es veu que era dels pocs llocs que s'havia de salvar de la fi del mon l'any 2012, quan deien que s'acabava el calendari Maia (no em pregunteu que té a veure el calendari Maia amb les Corberes).

Nosaltres hi vam pujar pel camí més senzill, des del coll de Linàs. A aquest coll s'hi arriba amb cotxe des de Sant Pau de Fenolleda, passant pels estrets de Galamús, i hi ha una zona de Pícnic. Es surt en direcció sud, per una camí força dret. Després gira cap a l'oest i planeja pel mig dels prats de pastures i bosc de fageda. Hi ha un moment que torna a girar cap al sud i comença a pujar de valent per anar a buscar una canal. Hi ha un punt on trobem una pedra gravada amb una creu que recorda l'escut d'Occitània. Després el faig es canvia per uns boixos molt grossos, amb l'olor característica de les aproximacions al calcari, i que no deixen veure massa bé el què puja. Finalment s'arriba a un collet, d'on es veu el què encara queda. Des del collet es va seguint ara pel darrera i ara per davant una carena, encara dreta, i al final s'arriba als prats del cim. Encara queden deu minuts per arribar a dalt. En total hi ha 600 m de desnivell i uns 4 km.

Un cop al cim les no tenim sort amb les vistes, perquè el dia és calitxós. Tot i així es veu bé del Canigó fins al Carlit, però el mar no.

Vam tornar pel mateix camí

Excursió feta per la Maite Salom i en Lluís Pujol

El Pueg de Bugarag vist des del Sud. Foto Lluís Pujol

Vista des del Pueg cap al nord, amb el coll que passa el camí i la carena que després es segueix. Foto Maite Salom