Puig de la Coma d'Or Puigpedrós de Lanós per la cresta

Dimarts 11 d'Agost del 2015

Una pista que surt just passat l'hotel del coll de Puimorent, remunta cap l'est la Coma d'en Garcia fins a una captació d'aigua on s'hi arriba en cotxe. aquí passem la nit.
es remunta la coma seguint el rierol fins al coll de la coma d'en Garcia on podem ja veure els dos cims del dia. Aquí cal baixar lleugerament direcció est fins a enfilar un ampli llom que condueix cap al pic de la Coma d'Or (2.826 m.). per arribar-hi, cal superar un pas horitzontal aeri però fàcil. Fins ara és la ruta normal. A partir d'aquí, quedem sòls.
Cal descendir direcció nord cap a la portella roja que separa els dos cims. Cal estar a l'aguait amb la roca descomposta, terreny dret i exposat. Als 10 metres del cim direcció a la portella, trobem la instal·lació d'un rapel amb el qual superem 20 metres. Després cal anar baixant tendint cap a l'esquerra, però nosaltres al anar recte, vem haver de forçar un segon rapel.
Un cop s'arriba a la portella, comença la cresta amb bona roca, entretinguda i la dificultat la tries tu. És molt agradable grimpar però algun pas que no et vols exposar ens encordem. Hi ha dos cims del Puigpedrós, el cim sud (2.842 m.) és el més alt, si es vol es pot arribar al cim nord.
Montse i Jaume

Coma d'en Garcia junt a la captació d'aigua

A la dreta Puig de la Coma d'Or i a esquerra Puigpedrós amb la cresta

El Carlit vist des de la Coma d'Or

Llac Lanós des de la Coma d'Or

Segon rapel cap a la portella