BTT

Cicle de BTT. Una ascensió al turó de l'Home

Dissabte 2 d'Abril del 2016

L'ascensió al Turó de l'Home, punt culminant del Monseny i de tota Serralada Prelitoral, des de St Celoni, és un dels majors desnivells absoluts que podem trobar al nostre país, amb 1560 m.
Sortim de l'estació de St Celoni i a l'entrada de Sta Maria de Palautordera comença la pujada de veritat per bona pista. Passem per l'ermita de Sta.Margarida, Mosqueroles, l'estany de Viada i, després, empalmem amb la carretera asfaltada fins a sota del cim. Pugem els darrers 500 m per una pista pedregosa i en forta pujada que posarà a prova la nostra habilitat i forces. A partir dels 1000 m d'alçada tota la muntanya està coberta d'una densa boira, per la qual cosa les vistes que tenim des del cim són nul.les. Tanmateix aquesta mateixa boira fa encara més engrescador el descens sublim que efectuem des de l cim per l'esplendorosa fageda, digne d'una narració de Tolkien, fins a la font de Passavets.
Continuem el magnífic descens des del Pla de l'Espinal fins a coll deTe, on agafarem un camí que ens permetrà enllaçar amb un seguit de divertides pistes fins a St Martí de Riells. Haurem de superar un collet, abans de fer la baixada final fins a Gualba i de fer un bon esprint fins a la seva estació. Arribem molt satisfets i no gaire cansats, si més no tots fèiem molt bon aspecte, considerant que havíem fet 56 Km i un desnivell positiu d'uns 1750 m.
Hem realitat la ruta: Manel Orbay, Paco Ferreño, Xavi Serrano, Miquel Femenia, Jordi Sancho, Martí Montanyà, Pito Costa i Manel García

El grup a punt d'iniciar la ruta

En Pito i en Martí en el darrer tram asfaltat

En Pito a dalt del cim

En Jordi Sancho intenta trobar el cim entre la boira

Tot el grup dalt del Turó d el'Home

la baixada per la fageda

En Jordi gaudint de la baixada

L'estilista Paco Ferreño

En Miquel baixant a la font de Passavets

En Xavi, Pito i Paco

En Manel Orbay, seguit de prop per en Martí i Jordi

Pedalant, o surfejant, sobre les fulles, passat coll de Te