Travessa Remuñe-Llac del Portillon-Lliterola

Dissabte 7 de Maig del 2016

Sortim ja sabent que no ens espera gaire bon temps; per sort mentre ens equipem ja no plou!
Tot i així decidim provar sort i tirar endavant. Sabem que de totes maneres ens ho passarem bé.
Comencem remuntant la Vall de Remuñe a peu, i fins per sobre de 2.000 m. no comencem a trobar neu per poder-nos calçar els esquís. A mida que anem remuntant la boira es va fent present. Quan arribem al Portal de Remuñe tenim menys de 10 m. de visibilitat, o sigui que fem unes quantes voltetes perduts pels llacs de Lliterola abans d'arribar al coll baix de Lliterola. sort del Gps i de les brúixoles!!!
A mida que baixem del coll per la banda francesa sens comença a obrir la boira i ens permet gaudir d'un tram de baixada espectacular sobre el preciós llac del Portilló d'Oó.
Agafem una mica d'aigua en un petit estany de fusió i entrem al refugi; un dels més ben equipats tenint en compte que no estava guardat.
Durant la nit ja sentim que el vent comença a bufar. Sabiem que aquesta era la previsió del temps però...haviem de tornar a remuntar el coll de Lliterola per tornar cap a la vall de Benasc.
El vent va arribar a ser tant fort que vam tenir dubtes de si seguir endavant. Malgrat tot ens posem crampons i remuntem. Seguim la baixada amb crampons perquè, com a l'anada, la boira no ens deixa veure res, i per variar ens posem a donar voltes desorientats. Per fi trobem la sortida i enfilem de baixada la vall de Lliterola. Quan comencem a veure-hi ens calcem esquís, però el plaer dura poc, fins que s'acaba la neu i comença la pluja.
Tot i així arribem satisfets i xops al cotxe convençuts que hem fet una sortida d'alt nivell amb molt èxit i amb un grup fantàstic.
Hi hem participat la Mireia, en César, en Manel O., en David campany, en David Roig i l'Eduard

Ens posem esquís i comencem a remuntar la vall de Remuñe

La boira es comença a fer present

Llàstima de la poca visivilitat perquè el paisatge era espectacular

Arribem al llac del Portillon d'Oó i recollim aigua per cuinar

Remuntem la presa fins al refugi

El vapor que surt de la boca del César denota que molta calor no feia

Tot i així la comoditat del refugi era molt bona

El diumenge, tot i el fort vent, sortim disposats a remuntar

La pujada comença força dreta i és bastant exigent

El vent i la boira ens obliguen a posar crampons per seguir