BTT

Cicle de BTT. La gran travessa del Montseny.

Dissabte 12 de Novembre del 2016

Sortim de l'estació d'Aiguafreda sis ciclistes. Rodem per la pista que va paral•lela a la riera de l'Avencó. La pujada és suau i ens permet fer un escalfament progressiu fins que ens desviem per enfilar-nos per la pista que puja, amb pendent moderat, a l'ermita de St Cebrià de la Mora. A mida que guanyem alçada anem entrant dins de la boira espessa. Quan arribem al Pla d ela Calma la visibilitat és gairebé nul.la. Descendim a coll Formic i evitem la temptació d'entrar al restaurant, la ruta és llarga i el dia curt.
Realitzem un llarg descens per pistes bones fins al Vilar de la Castanya. Mentre mengem alguna cosa, fa la seva aparició espectral entre la boira un ciclista i ¿de qui es tracta? , doncs d'en Pito, que ha agafat el tren següent al nostre, ja que sembla ser que una nit moguda no li ha permès llevar-se massa d'hora, tanmateix, al seu ritme habitual, ens ha pogut agafar sense despentinar-se gaire. Completem els descens fins a la carretera, que seguim en pujada fins a desviar-nos per la pista que , amb fortes rampes, travessant una magnífica fageda, i fent una paredeta a la Font Bona, ens situarà a St Marçal. Prosseguim per carretera, passant per sota de les Agulles, que estan mig esboirades, fins a Sta. Fe. Iniciem un llarg descens pel costat de l'embassament, per un camí que travessa l'esplendorosa fageda, gaudim de valent pel fantàstic entorn que ens proporciona aquest dia de tardor. Els descens es complica per la zona del Gorg Negre, tanmateix els més tècnics i agosarats aconsegueixen fer pràcticament tot el descens al damunt de la bici.
Ja per pistes bones, però amb sifonades importants, que posaran a prova les nostres forces, passem pels voltant de Campins i descendim finalment fins a l'estació de St Celoni.
Arribem tots força contents i animats, està clar que, per alguns, el plaer va associat al patiment!. Hem realitzat un recorregut de 62,5 Km, amb 1800 m de desnivell positiu i més de 2000 m de negatiu.
Hem pedalat: Miquel Femenia, Eduard Villares, Jordi Sancho, Carlos Arija, Jaume Tejedor, Pito Costa i en Manel García

Arribant a la gran masia d'El Clot

Un descanset a la Font Bona

Dia de tardor a la Font Bona

Arribant al coll de Sant Marçal

El mateix lloc que la foto anterior, el 10-11-2012. Observeu la diferència de colors.

En Pito, després d'una nit agitada, al capdavant del paquet

L'Eduard i en Carlos a la fageda de Sta. Fe

En Miquel baixant per la fageda de Sta Fe.

Una paradeta durant el descens  pel Gorg Negre.

Una paradeta durant el descens pel Gorg Negre.

Llarga baixada

En Manel immortalitzant els seus col.legues.