Perdaforca, durant el curset d'iniciació a la muntanya

Dissabte 30 d'Abril del 2005

El dia 1 de Maig es va acabar el CIM (curs d’iniciació al Muntanyisme), que els socis Jordi Masdeu i Eloi Villar amb l’ajut de diversos col·laboradors especialitzats en diversos camps i amb el suport de la tenda de material de muntanya EpiriMountain, hem impartit en el Centre Excursionista de Badalona.

Durant els dimarts del mes d’abril hem estat ensenyant la teoria de diversos aspectes de la muntanya i de l’excursionisme als alumnes :

Raquel Sanchez
Jordi Sancho
Maribel Ramos
Alberto Hernández

La teoria no va deixar de ser una base per a poder anar a la muntanya en condicions de seguretat: material a emprar, tècniques d’orientació, ents socials que envolten la muntanya, etc...

I finalment el cap de setmana del 30 d’abril i 1 de Maig, varem fer la sortida pràctica del curs.

Dissabte 30 d’abril a Gironella:

El dia 30 varem quedar a Gironella amb els alumnes del curs, doncs els monitors ja hi érem des del dia abans, per a preparar les classes pràctiques com toca i que les coses sortissin rodones.
A les 9h. ens varem trobar tots (els que van venir, 6 i 3 monitors) a la gasolinera en sortint de la carretera.
Ens varem encaminar cap a les piscines de Gironella, lloc d’inici de les pràctiques d’orientació precisa.

Durant tot el dissabte varem estar practicant varies tècniques (rumbs, baranes, grans referències...) amb un mapa 1:10000 ampliat a 1:5000 dels voltants de Gironella, acabant amb un petit succedani de cursa d’orientació amb fites trampa i tot, on els alumnes hi van caure de 4 potes.

En acabar ens vàrem dirigir cap al mític refugi Estasen als peus de les fantàstiques parets Nord del Pedraforca.

Diumenge 1 de Maig, Pedraforca:

A les 7 ja estàvem preparats per a esmorzar i agafar forces per a atacar el Pedraforca.

900m de desnivell, colls, tàlvegs, grimpades, arestes aèries, enforcadures, tarteres de grans dimensions, “cues de supermercat”, “sessions de fotos al cim”.

Tot això i molt més, va esser el que ens varem trobar durant la sortida de posta de llarg del curs.

En cada tram, portava algun dels alumnes el grup, mapa en mà.
L’ascensió va anar molt bé, a algú se li va travessar la pujada més que a d'altri i la baixada se li va fer més llarga del que s’esperava, però es va fruir d’allò més de les vistes, de la companyia i de l'indret fabulós en que es realitzava la sortida.

El cim va ser assolit per els del CIM i la baixada per la tartera es convertí en noves sensacions per a tots els participants, veient fins hi tot algun dels isards residents de la zona.

Al final el curs s’ha acabat i la valoració ha estat molt bona, doncs s’ha intentat donar el màxim d’informació base sobre la muntanya i allò que l’envolta.
Estem doncs satisfets de com s’ha desenvolupat i esperem seguir fent el que calgui per fer arribar la muntanya de manera eficient i segura a tot aquell que la pugui estimar i valorar.