Excursionisme CEB

Volta als estanys de la Pera

Diumenge 16 de Juliol del 2017

El dissabte a la tarda pugem al refugi d'estanys de la Pera des del pla de les Pollineres. Com que hi ha temps abans de sopar ens arribem a l'estany, on els companys aprofiten per fer el clàssic bany, encara que l'estany ja era a l'ombra.

El diumenge al matí enfilem cap a l'estany per pujar al Monturull per la carena de la Serra Airosa. Tardem una hora i tres quarts. Seguim per la cresta fins al pic de Perafita, hi ha una desgrimpada on cal anar amb compte i una grimpadeta a l'altra banda, en total uns cinquanta minuts. Al Perafita aprofitem per esmorzar. Seguim baixant pel camí marcat fins al Port de Perafita: Aquí remuntem pels lloms herbosos de l'altra banda ja sense camí, fins a buscar l'aresta pel vessant dret i arribar al Pic de Sirvent, en més o menys una hora de marxa. El Pic de Sirvent pel vessant és un pendent pedregós dret, però a la cara Nord hi ha unes bones canals que baixen dretes cap a l'estany de Serramitjana a Andorra. Encara seguim fins al Tossal de la Caülla, sempre prop de la cresta pel vessant sud. El vessant nord és un continu de canals i parets, que veiem cada vegada que traiem el cap per un coll, tardem una altra hora.

Des d'aquí baixem per un pendent suau d'herba fins al refugi d'estanys de la Pera, i de nou fins al cotxe.

Fem l'excursió en Rafel Gómez, en Ramon Costa, en rafel Redondo, en Joan Vila i en Lluís Pujol.