BTT

3a sortida del cicle de BTT. St Miquel de les Formigues

Dissabte 25 de Novembre del 2017

Sortim de l'estació de Sils amb un temps típic tardorenc, però sense boira i amb temperatura suau. Rodem ràpidament fins a Santa Coloma de Farners, des d'on remuntem per la riera de Castanyet, i per una bona pista, amb pendent moderat, guanyem un fort desnivell fins a la coneguda Taverna del Subirà on recuperem força amb un bon esmorzar de forquilla.
Continuem el recorregut travessant boscos, vestits de tardor, on s'alternen roures, castanyers, fajos i coníferes. A estones rodem per autèntiques catifes de fulles seques. La pujada s'accentua i hem de vèncer fortes rampes per arribar a la font Saguarda, d'on surt el corriol que s'enfila fins al cim. Alguns opten per deixar les muntures i d'altres per continuar amb elles fins a coronar el Puig de St Martí de Solterra o de les Formigues, el cim més alt de les Guilleries. Al peu de la creu hi ha unes escultures de tres grans formigues. Sembla ser que és una referència a les formigues alades, que en determinades èpoques, acudeixen en gran quantitats, per morir dalt del puig. Els núvols dificulten una mica la visió però gaudim intensament de l'entorn.
El més pros realitzen gairebé tot els descens del cim, amb un primer tram molt tècnic, al damunt de les bicis.
Continuem ja per pistes més rodadores per boscos espectaculars en un llarguíssim descens fins a la vora d'Osor. Prosseguim per una tranquil.la carretera en lleuger descens, passant per les antigues mines d'Osor , i arribem a Anglès. Pedalem amb ganes, fent relleus, per la via verda del carrilet , en una cursa contra la foscor, i aconseguim entrar a la capital gironina amb la darrera llum del dia.
Ha estat un recorregut molt variat, de 78 Km i de 1300 m de desnivell.
Els protagonistes de la sortida hem estat: Gerard Castellà (Agrupació Excursionista Palafrugell), Eduard Villares, Pep Montes, Carme Urgell, Manel Orbay, Núria Gómez, Fede Casanovas, Miquel Femenia, Jordi Sabater, Xavi Gil, Carlos Arija i Manel García

A la Taverna del Subirà

Pedalant sobre una catifa de fulles seques

Els boscos vestits de tardor

Darrer pas per arribar al cim

Cadascú arriba al cim com li sembla millor

Dalt del cim de St Miquel de Solterra o de les Formigues (1202 m)

Els pros baixant des de dalt mateix del cim sobre la bici

Baixada més tranquil.la cap a Osor