BTT

6a sortida cicle BTT 2017-18. L'Argentera i el Priorat

Dissabte 3 de Març del 2018

GRAN cap de setmana a Falset. En primer lloc destacarem l'extraordinària hospitalitat dels amics falsetencs que farà inevitable que tornem sovint per aquelles contrades. Així mateix les dues pedalades realitzades, preparades d'antuvi amb detall, van tenir tots els ingredients necessaris per poder gaudir intensament de la BTT: paisatges, tota mena de camins i pistes, desnivells, duresa... El bon ambient entre els integrants van permetre anar sortejant les dificultats de tota mena que van anar sorgint.

El dissabte ens vam enfilar al parc eòlic de la Serra d'Argentera per descendir per un camí, que la nevada de feia uns dies l'havia fer extraordinàriament difícil de passar,doncs les branquetes punxegudes de gatosa s'havien abaixat fins el nivell del terra. Va ser una hora llarga on, tanmateix, no van haver intents seriosos d'amotinament. En arribar al poble d'Argentera vam recuperar forces per enfrontar-nos amb les duríssimes rampes que ens esperaven per tornar a pujar a la serra, assolir el coll de la Teixeta i enfilar-nos al damunt de la carena. Un divertit corriol ens situà a Pradell de la Teixeta i encara vam haver de lidiar amb rampes molt dretes en el bosc de Sentius, d'on vam baixar per una pista molt pedregosa i, després per una entretinguda riera fins a Falset.
Van ser 41 Km intensos i gairebé 1400 m de desnivell acumulat.

El diumenge uns quants vam sortir pedalant de Falset per ajuntar-nos a Gratallops amb els que havien preferit escurçar la ruta, fent-hi cap en cotxe. De Gratallops pujàrem a l'ermita de la Consolació, amb bons balcons sobre la serra del Montsant, per dirigir-nos després cap a Escala Dei i fer una llarga pujada pel camí dels Cartoixans fins al damunt de l'extrem occidental del Montsant. El descens pel camí de l'Empedrat, tècnic i entretingut, ens situà al pontet romà de Cavaloca, d'on vam haver de remuntar a peu per anar a sortir a la carretera de Viliella, que no agafàrem pas (faltaria més!). El tram per pistes i camins a Viliella Baixa tampoc va ser regalat. A partir d'aquí, per raons logístiques, vam haver de continuar per carretera cap a Gratallops i Falset.
Van sortir 58 Km i uns 1700 m de desnivell acumulat.

D'una o altra manera han protagonitzat aquest cap de setmana: Joan Carles Altiol, Anna Llop, Francesc Xavier Capafons, Carme Urgell, Eduard Villares, Jaume Tejedor, Miquel Femenia, Núria Gómez, Enri Codina, Pere Estapé, Fede Casanovas, Quim Balaguer, Marta Borràs i Manel García.
Fotos: Enri, Marta i Manel

Pujant a la serra d'Argentera

El parc eòlic de la serra d'Argentera

camí no gaire ciclable de baixada al poble d'Argentera

Recuperant forces, i son, a Argentera

dalt la serra de Pradell

baixada divertida a Pradell de la Teixeta

Pradell de la Teixeta

sopar a Mas d'en Llop

L'elegància del betetista i de l'entorn del Priorat

travessant el riu Siurana

acostant-nos al Montsant

la Cartoixa d'Escala Dei, al peu del Montsant

mirador dalt del Montsant

fins i tot els pros han d'empènyer la bici