Pic Tempestats (3290 m)

Diumenge 15 d'Abril del 2018

Penúltima sortida del Cicle d’Esquí de Muntanya.
Gran ruta al Pic Tempestats des del refugi de Cap de Llauset.
El dissabte pugem al refugi des de la N-230 remuntant les valls de Rigüeno i Angliós. Sortim dels cotxes amb els esquís als peus, i amb un temps inestable però sense precipitació anem recorrent aquestes valls solitàries. Primer pel bosc, després seguint el fons de la vall de Rigüeno fins coll de Fé, llacs d’Angliós, coll d’Estanyets i refugi Llauset. La innivació és excepcional.
El diumenge, amb un temps fantàstic anem cobrint els punts de la ruta: Coll de Vallibierna, l’exigent bretxa Soler i Coll que aconseguim superar amb esquís als peus. D’aquí ja veiem la immensa vessant sud del Tempestats amb la seva famosa “pala” final, una de les millors esquiades d’aquesta zona. Passem per sota la base de l’aresta del Russell i encarem el pic amb interminables zetes. A molt pocs metres del cim, deixem els esquís i fem el cim a peu.
Tots tenim aquell somriure de complicitat que dona compartir una gran ascensió.
El descens és dels que fan afició i no donem treva a les cames doncs el desnivell acumulat és important. Fem un mos al refugi i desfem tot el camí que vam fer el dissabte.

Hem compartit aquesta experiència:
Núria Gómez, Mireia Martínez, Pep Montes, Xavi Gil, Jordi Cabanas, Martin Müller, Alfred Mitjans, David Campany, Quim Carreras, Eduard Villares i Cèsar Armengod.

Al cim no hi cabem tots !!