Alt de Comapedrosa (2945 m)

Diumenge 24 de Març del 2019

Fem una ruta circular al voltant del pic més alt d’Andorra.
El dissabte sortim de l’estació d’esquí d’Arinsal (1580 m) amb els esquís a l’esquena i els podem calçar a l’alçada de les bordes de Coruvilla ( 1800 m), arribem així al refugi Pla de l’Estany i seguim direcció nord fins la muralla que tanca el circ, que sembla inexpugnable. Ens decantem llavors cap a l’oest, per una canal i amb rampes molt dretes travessem els Estanys Forcats i arribem al seu coll (2743 m). Fem un curt i divertit descens fins el Refugi Baiau (2521 m) que el trobem per nosaltres sols i on passarem la nit.
La soledat accentua encara més la bellesa del circ de Baiau.
El diumenge remuntem les pales de la Portella de Baiau i fem la primera esquiada del dia per la canal que cau a l’Estany Negre. Tornem a posar pells i remuntem el Coll dels Mals Hiverns, des d’on, amb els esquís a l’esquena, fem el cim del Comapedrosa. Baixem uns metres a peu fins que podem tornar a calçar esquís i fem la baixada clàssica fins el Refugi de Comapedrosa (2265 m). A partir d’aquí la innivació és molt irregular i decidim tornar a posar pells i remuntem el Port Vell (2597 m), amb un canvi de vessant arribem al Port Negre de Pallars (2491 m), on ja vam poder enllaçar amb les pistes de l’estació d’Arinsal.