BTT

8a sortida cicle BTT La Cerdanya i l'Alt Urgell

Dissabte 15 de Juny del 2019

Tanquem el 4t cicle de BTT amb una magnífica, i exigent, sortida pels Pirineus, a cavall entre La Cerdanya i l'Alt Urgell.
1r dia: Des de Martinet pugem al bonic, i solitari, poble de Músser per continuar, sempre ascendint, cap a Arànser i la seva estació d'esquí de fons. A l'alçada del refugi de Prat Miró ens desviem per prosseguir, per una pista pedregosa i amb fort pendent, fins al coll de la Font d'Aristot (2200m), amb superbes vistes sobre les valls de l'Alt Urgell i la cara nord del Cadí.
Un llarg descens ens situa a Bescaran on reposem, en una terrassa, amb un got a la mà contemplant el Cadí. Una petita remuntada dona pas a un molt llarg descens. Els pros, Eduard i Carlos, no perden ocasió per trobar trialeres que retallen la pista. Finalment arribem a la Seu d'Urgell, seguint la riba dreta del Segre, i ens dirigim a l'alberg de joventut de la Valira, on gaudirem d'una bona estada.
2n dia Sortim de la Seu seguint la riba esquerra del Segre, pugem fins a Alàs i a l'ermita de la M.D de les Peces. Continuem per una pista per l'interior d'un bosc esplèndid, amb petites sifonades, fins que la pista desapareix, en arribar al riu de Vilanova. Per rastres de camí empalmem amb una pista molt deteriorada amb uns pendents inhumanes, que ens faran arrossegar les muntures, i arribem a Ansovell. Pugem a l'ermita de la MD del Boscal, excel•lent mirador sobre el Cadí .Per camins i pistes divertits fem cap a Cava i a les bordes de Cal Pubill, on petem la xerrada amb la parella de pagesos, que hi viuen , isolats en un indret fantàstic , si més no per nosaltres .Per un sender pugem fins al coll d'Oruga i descendim per un corriol tècnic fins a Querforadat. Haurem de baixar a creuar el riu Quer i remuntar fins a Bèixec. Baixem per una divertida, i ràpida, trialera fins a la piscifactoria de Martinet i acabem on vàrem començar, recuperant energia i hidratant-nos convenientment abans d'iniciar el viatge de tornada.

Entre els dos dies hem fet uns 108 Km i uns 3100 m de desnivell positiu acumulat.

Els participants hem estat: Carlos Arija, Francesc X. Camps, Pepe Arranz, David Campany, Eduard Villares, Pedro Alcaraz, Miquel Femenia, Jordi Cabanas i Manel García

En el coll de la Font d'Aristot

La cara d'en Pepe no reflexa els 1300 m de desnivell pujats d'una tacada

En Jordi gaudint de valent

L'ermita de la M. de Déu de les Peces

Pedalant pel peu de la nord del Cadí

En Manel intenta, sense aconseguir-ho desfer-se d'en Francesc, el seu perseguidor més immediat

Gaudint del panorama

La M. de Déu del Boscal

Baixant del coll d'Oruga

Replà en el descens del coll d'Oruga