Bony Negre i Pica Cerví de Durro

Sortida collective del CEB | Dissabte 22 de Febrer del 2020

Aquest cap de setmana hem fet la sortida del Cicle de sortides d’esquí de muntanya a la vall de Boí.

El dissabte agafem un taxí a Boí que ens permet entrar al Parc Nacional d’Aigüestortes per la vall de Sant Nicolau fins al planell de Sant Esperit. La manca de neu fa que inicialment alternem trams a peu i trams amb esquís, posant un punt d’emoció al creuar els diversos rius que trobem per creuar la vall i que posen a prova la nostra habilitat de saltar pedres amb botes d’esquí. El resultat és que el riu es cobra un parell de víctimes que acabaran amb els peus ben xops.

Anem remuntant la vall de la Ribera de Llacs per la riba dreta del riu amb neu contñinua, i que va transformant amb rapidesa degut a les altes temperatures, fins arribar a la collada del Bony Blanc. D’aquí només ens queda guanyar els 100 m de desnivell que queden, sense cap dificultat, fins al cim del Bony Negre (2.724 m).

El descens el fem sortint del cim directament per la vessant oest amb una neu primavera , que tot i que en alguns punts comença a ser neu crosta ens deixa gaudir d’un bon descens.

El diumengeens la idea inicial és anar al cim del Corronco des del poble de Barruera, però la manca de neu ens fa canviar d’objectiu i ens dirigim cap a la Pica Cerví de Durro des de les pistes d’esquí de Boí Taüll. Sortim de l’aparcament i pugem al pic de la Pala del Ginebrell, punt on deixem les pistes per iniciar un descens cap a la vall del Ginebrell. Al fons de la vall remuntem una pala orientada al nord, per accedir al serrat del Graller per un petit coll que fa que ens haguem d’esforçar de valent els últims metres. Des d’aquest collet, uns peu i d’altres amb esquís, anem resseguint el fil de l’aresta per arribar al cim de la Pica Cerví de Durro (2.656 m). El descens el fem directament per la pala sudest amb una neu primavera fantàstica de les que fan afició i que ens porta al fons de la Coma del Port. Una vegada ens retrobem tots en aquest punt les cares de felicitat després del descens ho diuen tot. Finalment tornem a posar pells per fer un petit tram que ens portarà al port d’Erta i a fer l’últim descens per les pistes d’esquí fins al cotxe.

Com sempre passa a les sortides col·lectives, el bon ambient és la tònica habitual, i tot i les altes temperatures i la manca de neu a les cares sud, el cap de setmana ha estat ben aprofitat amb dues ascencions que ens deixen satisfets i amb ganes de tornar-hi.