BTT

BTT vall de Ribes

Tota la troupe de fanàtics del Ripollès | Dissabte 24 d'Octubre del 2020

Volta preciosa i especialment tècnica per la vall de Ribes. Sortim de la capital, Ribes de Janeiro i enfilem per carretera fins a Roques Blanques. Aquí comença el calvari, una pujada pedregosa i dreta com un ciri fins gairebé l'ermita de Sant Antoni. Seguim per pista fins a Campelles i prenem el senderó que ens condueix fins al coll de l'Erola. A partir d'aquest punt comença un tram més relaxat, per pista, per rampes que no passen del 15%, un descanset en comparació al que hem fet. Arribem al coll Roig, sota el coll de Coma Ermada i camp a través pels plans de Nevà fins a trobar un filat on comença un corriol que baixa fins la mateixa església de Nevà. Una autèntica joia aquest tram, per un senderó que es deixa fer pels patans de la btt com jo, i els que en saben de veritat el fan cagant llets. Tram de pista preciós de Nevà fins a can Baldric i can Gasparó, on prenem un corriol poc ciclable fins la roca Aguda. D'aquest punt davallem per la pista per agafar el corriol del Sois, tècnic i humit, per fotre's mal, fins la pista que uneix Campelles amb Planoles. Pugem fins a Ventolà i l'Anna ens avitualla amb aigua i conversa. Li han fet tancar el restaurant i no ens hi podem quedar a dinar. Llàstima. Davallem cap a Roques Blanques i carretera fins a Ribes. Volta molt guapa, tot i que massa corriolera pel meu gust.

Rovellons pedalant

Pujant cap al coll de Prat de Jou

Direcció al coll Roig

Camp a través pels plans de Nevà