Excursionisme CEB

Volta al Montgrony

Mireia Massagué, Núria Eced, Eva Reverter + infiltrats | Dissabte 27 de Març del 2021

Després de gaudir de la Serralada de Marina durant el confinament, vam aprofitar que ens obrien les portes per fer una petita travessa, amb accés en transport públic, i per zones que feia dies que no visitàvem.

Vam muntar l'itinerari en funció de l'allotjament que vam trobar, i de l'accés al transport.

1a etapa: arribada a Campdevànol en tren. Recorregut de Campdevànol al Santuari de Montgrony, seguint bàsicament el GR3, vam passar pel Puig de la Batalla, Sant Pere d'Auïra, la collada de Grats, coll de la Pardinella fins a Montgrony. Passem la nit a l'hostal del santuari.

2a etapa: del santuari de Montgrony a Castellar de n'Hug, passem pel Coll Roig, coll de Coma Ermada, pugem el Costa Pubilla, Roc dels Llamps, i Emperadriu cap el coll de Remoló, i baixem fins a Castellar de n'Hug, on hi passarem dues nits.

3a etapa: sortida circular des de Castellar de n'Hug, voltant el Puiners, collada de les Rovires, collada de Meranges, pas de l'Ós, Sant Vicenç de Rus, i fonts del Llobregat.

4a etapa: Castellar de n'Hug a Planoles, pugem el Pedra Picada pel Collet de les Fontetes de Castellar, baixem al coll de Remoló, Plans de Nevà, Coll Roig, Planoles.

5a etapa: Planoles a Ribes de Freser, passant per Ventolà, i les mines de Can Paloca. A Ribes de Freser agafem el tren i cap a casa.

Una ruta plena de contrastos i bones vistes.