Puig de Fontlletera

Alfred, Pito i els bombers | Dimarts 30 de Novembre del 2021

Inici de la temporada al Puig de Fontlletera. Volíem pujar a Vallter però els accessos estaven tancats per avaluar el trist accident del cap de setmana. Pugem cap a Tregurà de Dalt i seguim per la pista fins gairebé arribar a la Creu de Fusta, on aparquem. Foquegem tallant les llaçades de la carretera sobre una petita base de neu que va guanyant gruix a mesura que guanyem alçada. Les condicions són les típiques del Pirineu oriental. Els embats del torb han deixat les vessants nord fetes un vidre i la neu està acumulada a la vessant sud. Seguim la serra dels Moros, sempre amb els esquís posats, fins al puig de Fontlletera. La intenció era baixar fins al refugi de Coma de Vaca. Així doncs, davallem per la vessant nord per avaluar les condicions i tots coincidim amb que no val gens la pena amb aquesta neu tan endurida i tot ple de taurons. Tracem una diagonal fins el coll de Trespics i davallem pel torrent de Fontlletera, on la neu s'ha acumulat i ens permet un bon descens fins la mateixa pista forestal. Descens per la pista fins el cotxe. Ens hem tret el cuquet. Bona estrena!