Excursionisme CEB

Cap del Verd

David Campany | Divendres 30 de Desembre del 2022

La necessitat de preparar una sortida d'excursionisme per final de temporada m'empeny cap al petit poble de la Coma, a la base del Port del Compte, a la comarca del Solsonès. La ruta comença just al mateix poble, prenent un carrer que ràpidament guanya nivell, esdevenint pista. En 10' ja hem de prendre un sender a ma esquerra i anar seguint les senyals grogues horitzontals. En un revolt molt marcat a dreta, creuant un barranc, cal abandonar el sender més evident i endinsar-nos per la mateixa gola, que a mesura que anem avançant i guanyant alçada esdevé força tètric. Cal anar amb compte amb les roques humides, però les dificultats tècniques no són excessives (cal posar mans i tenir alguna noció de grimpada). Ens trobarem alguns passos de via ferrada, curts i senzills. La progresió és lenta i la sortida dels barranc ens situa en uns excel·lents prats alpins, a tocar de la Borda de Pujol des d'on les vistes sobre el massís del Port del Compte i de la Serra del Verd són extraordinàries. Prendrem en pujada la pista que condueix fins a la borda i en un punt molt concret del recorregut (uns 15' després), caldra agafar a ma dreta un sender que no deixarà de guanyar alçada constantment. Malgrat en algun punt cal realitzar algun flanqueig, en general la pendent és molt forta (preneu-vos-ho amb calma). La sortida del sender és a tocar del Cap de Prat d'Aubes, on no és necessari arribar-hi, car és millor prendre a la nostra esquerra la direcció al Coll de Belitres i al meu objectiu, el Cap del Verd. Diviso alguns isards. Seguint un sender poc evident accedeixo a la base del cim i per la zona més còmode hi pujo. Excel·lent vista sobre el Pedraforca, quant la boira ho permet. El descens del cim per tancar la circular és complexa, difícil i exposada. Cal anar a buscar l'entrada de la tartera, vertical i molt descomposta. Amb molt de compte, faig el descens fins a veure que les senyals condueixen a un petit senderó a la dreta de la canal. El prenc, i molt més fàcilment accedeixo al Coll de Veis. Només caldrà anar seguint les indicacions a La Coma per Cal Fiter per pistes i senders.

La ruta és llarga i no és fàcil tècnicament. Jo hi vaig emprar unes 7h (incloent descansos). Són uns 1300m de desnivell. Malauradament, haurem de buscar alguna altra alternativa per la sortida de maig....