Excursionisme CEB

Salga Aguda i els corners

Carles Comas, Pep Giralt | Dijous 27 d'Abril del 2023

El cim de Salga Aguda és el més alt de la Serra del Picancel i ofereix un bon domini del Berguedà central. L’ascensió l’hem fet pel seu vessant nord, des de Vilada. Un cop passat el poble en direcció Borredà, a 2 km,  hi ha un trencall a mà dreta molt tancat i de difícil accés sense maniobra, indicat amb un rètol que diu Canals de Sant Miquel. La pista és bona i cal deixar el cotxe a l’aparcament que hi ha al costat del pont del Climent. Agafem el camí ample que travessa el pont i segueix paral·lel al riu Mergançol fins a un indicador clavat a un arbre que indica “La Portelleta”, cap a la dreta, en direcció sud, endinsant-se en el bosc mixt i humit ple de boixos mig morts per la plaga de la papallona, amb els troncs plens de molsa i amb una bona florida de corner. El caminet ressegueix el torrent de la Portelleta travessant-lo varies vegades, fins que de cop es redreça  fent ziga-zagues i guanyant desnivell per terreny de material conglomerat, amb els còdols i les arrels relliscoses, després d’un dia amb pluges al Berguedà!. Un cop al collet de la Portelleta el camí continua per la carena on cal superar un ressalt amb l’ajut d’una corda fixa i en arribar sota mateix del cim cal fer una petita grimpada per una esquerda amb bones preses. Bones vistes, tot i que el dia no acompanya, cap als Rasos de Peguera, Serra d’Ensija , Pedraforca, Sobrepuny, Vilada i el pantà de La Baells mig buit. La baixada la fem cap el collet del Tell per una aresta redreçada de conglomerat bastant compacte però que cal anar molt en compte per l’estimball que hi ha a mà dreta. La baixada, més suau que la pujada, passa per la font de la Molina i després per un petit collet engorjat ,el Portell de l’ovellar, fins al inici al pont del Climent. Dia complert.

+ 11 mesos

Rasos, Ensija, La Baells

Vilada

Baixant

Baixant pel pendent de conglomerat