MONTEIXO

Dimarts 15 d'Abril del 2008

El Monteixo és un cim que, per estètica, elegància i categoria bé es mereixeria assolir la cota dels 3000 metres. Aquest cap de setmana l'hem fet amb esquís, des del refugi de la Vall Ferrera, amb unes condicions excepcionals. Deixem el cotxe al Pla de la Farga ja que, a partir d'aquí, ens trobem les primeres congestes de neu. Ben bé passat el Pla de la Selva, ens calcem els esquís i no ens els treurem fins gairebé arribar al refugi. Amb la reforma que estan fent, només hi ha el menjador de l'antic refugi d'estiu, habilitat com a refugi d'hivern. Diumenge comencem a pujar per l'itinerari del Norís, tot decantant-nos cap a la nostra dreta, fins un petit coll que ens portarà a la Vall d'Aixeus, després d'uns 150 metres de desnivell de baixada. Comencem a pujar per la citada vall fins que a mà dreta s'obre una altre vall secundària força inclinada. Fem llaçades per aquesta pala fins assolir un collet que està a la mateixa carena que mena del Monteixo. Ara ja estem en la mateixa vall per la que farem el descens. La neu és pols seca i pensem en el descens, més que en els gairebé tres-cents metres de desnivell que encara ens queden. Pugem per la citada vall per l'itinerari més evident, fins que trobem una cometa a mà esquerra. Seguim per aquesta cometa fins a trobar un pla inclinat amb la visió de la piràmide final del Monteixo. Deixem els esquís a peu de la piràmide i fem l'últim tram a peu. El descens amb una neu pols increíble fins que ens endinsem en el bosc, amb una neu primavera boníssima. Difícilment trobarem tan bones condicions dins del bosc i baixem sortejant els arbres a tota velocitat, fins que trobem la pista forestal que ens conduirà al mateix Pla de la Selva. Un privilegi de sortida! Hem fet l'activitat en Manel Orbay, en Çaits i en Pito.

Pujant al Monteixo

Pensant en el descens. Neu pols brutal!

Pujant Monteixo.

Cometa d'accés al pla inclinat abans del cim.

Piràmide cimera del Monteixo.