Escalada

Via Festa del Paca a la paret de l'Extrem al Montroig

Dissabte 6 de Desembre del 2008

Bona via en un racó força salvatge i solitàri(llàstima del soroll de la carretera que passa per Camarassa), sobre bona roca, ben assegurada i això sí, un tant curteta, perfecte per passar un dia tranquil i d' hivern per la seva ubicació assolejada (cara sud).
Són 160 metres d'escalada força vertical i pràcticament equipada amb espits, claus i ponts de roca, on jo només vaig posar un parell d'àliens i un camalot verd, però es passa sense posar res. El segon llarg és l'únic que té una mica de gest a la sortida de la reunió on es veu que ha desaparegut alguna peça però amb l'estrep només és obligat V+ fins a caçar el pròxim espit. El tercer llarg molt guapo i ben equipat en Ae els trams més durs, convida a apurar-se, llàstima que el company no em va donar gaire moral i vaig anar de xapa a xapa...jeje(excuses barates...)
El grau (dintre del que vaig provar) semblava benèvol.
Vaig estar unes 5/6 horetes en cordada de dejeeis acovardits.

Molt recomanable.
En l'aproximació amb cotxe: desde Vilanova de la Sal seguirem les indicacions a l'ermita de Montalegre fins a una corva girar a la dreta passant per sota les parets de la Pala Alta(necessari cotxe molt alt o 4x4) i arribarem a un coll on la pista continua ja per la cara nord(continua estant xunga!) fins acabar en una cabana(refugi el Buho).Estem pràcticament al cim de la paret de l'Extrem, només hem de seguir un caminet que ens durà en una canal que baixarem i girarem cap a l'esquerra ja pràcticament sota la paret i sense camí ja definit fins al peu de la via(15min)

ressenya original amb garigots de repeticions