El Pic de Mil Potros, al Pallars Sobirà

Diumenge 11 d'Octubre del 2009

És una sortida entre amics, amb canalla des de cinc a onze anys, i joves ja més grans. Va per terreny agradable de caminar, amb molt bones vistes sobre Espot i Aigüestortes, i també sobre el massís de Beret a l'altra banda. És molt recomanable.

Comencem al refugi forestal del Pla de la Font, a 2010 m, sobre Son del Pi. Fins al refugi s'hi arriba amb el cotxe per una pista llarga però en bon estat. Del refugi remuntem al mirador del coll de Fogueruix. És un balcó sobre la vall d'Espot que queda vuit-cents metres per sota, es veu des d'Espot fins a les puntes dels Encantats.

Del coll anem carenant entre bosc de pins negres i prats. Anem guanyant altura, fins que arribem a la pala final. Aquí es queden a dinar una part de l'expedició, però la resta pugem la pala fins a al pic de Mil Potros, de 2593 m. Feia molt de vent, i ens vam quedar a dinar arrecerats com vam poder. L'excursió, si es vol, segueix fins al proper Pic del Pinetó. D'aquí vam tirar avall, recollint als companys i tornant al refugi pel camí directe que va pel mig del bosc.

Horari: Dues hores de pujada i una altra de baixada.

Pugen fins a dalt: en Ricard , en Roger i en Francesc Masdevall; en Jian, l'Elna i en Joan Guardiola; la Maite Andrés, la Berta, la Núria i en Mateu Pujol; l' Eva Reverter, l' Eva Roca (que fa de guia), la Pepa i en Lluís. Fins a la pala final la Núria i la Teresa Vilaró i la Maite Vivancos.

El pic de Mil Potros i el refugi del Pla de la Font

Entre plans i boscs mentre carenem