BTT

SERRA DE PRADES I MIRAMAR

Dimarts 17 de Novembre del 2009

Aquest cap de setmana l'amic Pep Ulldemolins ens ha obsequiat amb un parell d'itineraris per una de les zones més poc conegudes del territori català. No hi ha res millor que poder descobrir el terreny amb un coneixedor de la zona. Merci Pep per aquest finde!
Dissabte vàrem aprofitar la bonança per viure la tardor a la serra de Prades sobre la bicicleta. Començàvem a Poblet en direcció a la vall de Castellfollit, continuar cap al Titllar i pujar fins al coll dels Masos i al coll del Bosc. Continuar pel GR fins al punt més alt de la serra: el tossal de la Baltassana. Decidíem per unanimitat anar cap a Rojals a fer un "carajillo" a la Socarrimada, abans però fariem una visita a la Mola dels 4 Termes, i després, ben animats baixar per la Pena i el senderó del Colom fins a Poblet de nou. Una volta ben apfotifada, amb quilòmetres i desnivell, i sobretot envoltats d'una natura ben propera i colorejada. Diumenge sortim des d'Alcover en direcció a Picamoixons, pujem cap a les canteres per arribar a Fontscaldes. Continuar cap a Miramar pel camí de "la Selva" i disfrutar de les excel.lents vistes que ens ofereix aquest dia tan inusual com calorós de tardor. Continuem avall per trobar la pista que puja al coll de Prenafeta, des d'on baixarem pel senderó fins arribar a la bifurcació on trobem el senderó que puja fins al castell, des d'on tornem a tenir unes vistes esplèndides de la Conca de Barberà. Baixem cap al poble per fer una llangonissa amb mongetes i una crema catalana, que ens ajudaran a continuar cap al poblet de Lilla. Després la pujada cap al coll Vell i senderó del "pollo" i la "mineta". Hem fet l'activitat: Núria i Pep Montes, Manel Orbay, Punky, Pito i Pep Ulldemolins.