VOLTA TOSSA PLANA I PEDRONS

Diumenge 21 de Febrer del 2010

Dissabte la previsió meteorològica pinta bé i aprofitem per a realitzar una de les millors voltes circulars amb esquís de tota la zona de la Cerdanya i Andorra. Sortim de Cap del Rec i pugem a la Tossa Plana. Baixem fins al Coll de la Portelleta i fem un descens per una neu pols de somni fins la Vall del Madriu. Una vall totalment solitària que, dissortadament, la trobem empestada de motos de neu. Quina llàstima! Baixem fins el refugi del Riu dels Orris i seguim per la Vall del Madriu fins la cota 2000 on tornem a calçar pells fins la Collada de la Maiana. Altre cop una neu pols increíble i un paratge excepcional. A les envistes del refugi de Perafita tornem a calçar pells i remuntem fins el Coll de Sant Vicenç. La baixada fins al refugi dels Estanys de la Pera ja és una altra cosa. Neu ventada i crosta, tot i que amb bona innivació. Seguim els 11 interminables quilòmetres de pista fins a Cap del Rec. Volta llarga i amb desnivells acumulats importants, tot i que hem trobat molt bones condicions per a realitzar-la. Per fi tenim els Pirineus curulls de neu. A veure si podem gaudir de bones condicions meteorològiques i aprofitar el que ens queda d'hivern i primavera.
Diumenge pinten bastos i fem un intent al Pedrons. Tot i que no arribem al cim ja que fa molt vent, si que gaudim d'un descens amb bona neu fins el Pont del Baladrar. Hem fet l'activitat en Quim Aymerich, en Manel Orbay i en Pito Costa i na Laia March i en Carles Serra.