Escalada

Montrebei - Ferrada Urquiza-Olmo

Dissabte 27 de Març del 2010

Aprofitant l’anticicló, el Javi, la Cristina i jo pugem a Montrebei amb l’Òscar Casta i l’Oriol Doñate
Dissabte ells dos se’n van a fer la via Cau del Sioux, a la paret de Catalunya. Naltros, anem a la
ferrada Urquiza-Olmo. El Javi i jo baixem caminant des de el prat fins l’ermita de la Pertusa, on hem quedat amb la Cristina.
Via ferrada ideal per iniciar-se. Nosaltres comptaven amb l’experiència de la Cristina que ens va donar una classe intensiva abans de començar. L’aproximació des de la Pertusa és de 30 minuts. La ferrada consta de la cascada Sílvia, la feixa del ciclista i la cascada Federica. Naltros vam fer el descens per la mateixa via, rapelant les dues cascades (dur corda de 50m). La cascada Federica fa un petit extraplom, gens difícil de pujada i de baixada fa que el ràpel sigui volat. Normalment no baixa aigua, però ens vam trobar que sí, així que vam fer un ràpel més propi de barranc que de ferrada. Sort que el dia era assolellat i ens vam poder assecar mentre menjaven algo. Tot plegat força divertit.

Aproximació

Cascada Federica

Javi sortint de la cascada Federica