Aneto per la canal Estasen i el petit Black

Dilluns 24 de Maig del 2010

Cap de setmana per fer el Aneto el Juanet, Xavi i Jose quedem el dissabte pel mati i arribem a Besnasque al migdia mengen alguna cosa i sortint direcció al refugi de pescadors o pont de Coronas accessible per una pista des-de el càmping de Senarte en bones condicions. Arribem al refugi ple de gent i decidint pujar cap pels ibons de Corones a passar la nit,la neu encara es troba en bones condicions i la pujada no es fa molt pesada.El diumenge ens aixequem a les 7 del mati i a dos quarts de 8 sortint en direcció la canal Estasen la nit ha sigut freda i això afavoreix la progressió, arribem a les 9 a peu de canal amb gent davant nostre però no ens fa enrere i comencen a tirar cap a dalt gaudint del paisatge i la canal. Hi ha un moment que la canal es divideix en tres l'esquerra que és la continuació de la Estasen ,la del mig el Couloir Petit Black i la de la dreta que puja a l´Agulla Escudier ,naltres es decidim per la del mig amb una inclinació que no supera el 60º i que te un parell de passos en mixte al final d'aquesta.Des de la sortida crestejar amb passos de II fins l´Aneto.El dia no és massa clar però no importa ens feliciten per l'ascensió i baixem cap a la tenda passant per el famós pas de Mahoma que comença ha estar com la rambla en un diumenge ,baixada disfrutona encare que la neu comença ha estar una mica sopa.A les 3 de la tarde ja estem al cotxe baixen a Benasque a dinar un entrepa i cap a Barna tot recordant les bones sensacions que ens ha deixar l'ascensió.

vistes des de el pont de Corones

Primers metres de l´ascensió

comencan la canal

meitat de la canal

ultins metres del Petit Black

aresta de sortida per arribar al cim

cim

pas de Mahoma

canal estasen i Petit Black des de el coll de corones