Excursionisme CEB

Via ferrada al Montsant + excursió fins al Pont Natural

Dilluns 13 de Desembre del 2010

Un dia d'hivern enteranyinat, però amb prou temperatura per fer aquesta activitat maca i molt intensa.
La ferrada és senzilla amb algun passet interessant. Bones vistes sempre damunt el petit poble de la Morera i arribant dalt de l'erma i feréstega carena de la Serra Major.
La caminada posterior ens va sortir una mica més llarga del que esperàvem, tenint en compte que el dia ara és molt curt. Ens vam endinsar pels barrancs secundaris del Montsant, passant per l'enorme cova de Soronelles fins arribar a un dels paratges més emblemàtics: el pont de roca natural.
La tornada es va fer una mica pesada, però ens va permetre disfrutar d'una ventada tarda d'hivern per damunt l'immensa carena.
Malgrat les presses, vam fer bones fotos de les llunyanes carenes de les serres de Llaberia i Cardó.
El dinar, amb un sol justet abans de pondre's va ser el final d'aquesta bona sortida.

Sortim de Badalona a les 7, comencem a caminar a les 10, arribem a dalt la carena a les 12 h, a les 14 h al Pont Natural i a les 17,30 al cotxe un altre cop.

Horari (rapidet):
De la Morera fins la carena de la Serra Major per la via ferrada : 2 hores.
Després: Sortida de la ferrada - Piló dels Senyalets-Cova Soronelles - Pont Natural - Cova de l'Ós - Carena Serra Major- Roca Falconera- Grau de l'Agnet-La Morera : 5,30 hores

Bibliografia:
El Montsant. Ed. Cossetània.