Thoumasset i volta al Tristaina

Dilluns 7 de Febrer del 2011

Aquest cop si! El cap de setmana que tots estàvem esperant per a retrobar-nos amb les sensacions de l'alta muntanya amb esquís. Un parell de sortides per les valls d'Andorra i Ariège. La qualitat de la neu segueix una mateixa tònica: neu pols de molt bona qualitat a les vessants nord i neu guarrila a les sud.
Dissabte: sortim foquejant desde l'aparcament de Sorteny fins al Port de Siguer. Baixem a l'Estany Blau i pugem al Thoumasset, tot descalçant-nos els esquís els últims cinquanta metres. La baixada la fem per la pala nord-est i anem enllaçant comes fins la Cabana de la Sabine, per una neu pols excepcional. Pugem fins el Coll de Banyell per amples pales de neu pols no transformada i encarem la baixada fins el refugi de Rialb per neu crosta i ventada en la part superior, i primavera molt bona en la part inferior. Del refugi esquís a l'esquena i cap a Sorteny.
Diumenge: circular al Pic de Tristaina. Sortim d'Arcalís i pugem al Coll de l'Arbella amb els esquís als peus. Baixem cap a l'Estany de la Goueille tot traçant un llarg flanqueig, i d'allí intens orgasme sobre neu pols fins la cota 2300 aprox. quan comencem a foquejar vers l'Estany Forcat. Enllacem la pujada fins el coll que queda al nord-oest del Pic de l'Estany Forcat per neu pols i després molt dura (grampons o ganivetes "pa nota") i baixem fins la base del Coll de Creussans per neu transformada. Concluim la ruta pujant al Coll de Creussans per neu falsa, fent els últims metres amb esquís a l'esquena per manca de neu.
Hem fet l'activitat: Mònica, Jose, Eduard, César, Adrià, Manel, Perico i Pito.