Excursionisme CEB

41 Sostres Comarcals

Divendres 20 de Maig del 2011

11-05-11 Cap i cua, festa de Sant Anastasi,el millor dia per marxar de Badalona.
De nou els XINO-XANO al complert cap a l’Alt Camp a pujar el Punta de Barrina, un “cim” de 1.010 m., molt avorrit de pujar per un camí que sembla un torrent carregat de pedres i que s’estreny i s’enfila fins un bosc on és difícil seguir la traça fins el cim. El més bonic, és el paisatge dels voltants: una cinglera a la dreta on es retalla una foradada a l’extrem amb un arc de llum molt ample i ben definit.

Després de dinar, cap al Baix Penedès fins la Talaia del Montmell de només 861 m., però molt bonic de fer. Seguim una pista per a 4x4, s’aparca al costat de l’ermita de St. Miquel, un cop passada una àrea recreativa
Al davant mateix de l’ermita s’enfila un cami muntanya amunt fins la primitiva ermita romànica de St. Miquel, al costat de la qual surt un corriol que per una canal molt vertical, on cal plegar els bastons i agafar-se a la roca per ascendir ajudant-se amb les mans, fins arribar a un collet on a la dreta s’aixeca una gran creu de ciment. No és el cim, cal seguir per la carena un estret sender que després de dos petits sifons arriba al cim amb el seu pessebre i tot.
Ascensió mol bonica i recomanable