BTT

Volta al Canigó

Dilluns 20 de Juny del 2011

Aprofitem els 3 dies de la segona Pasqua per fer una volta amb BTT que teníem en ment desde feia força temps. Volta cinco jotas, amb forts desnivells acumulats i trams poc tècnics.
El païsatge, senzillament impressionant. El primer dia sortim de Prats de Molló i enfilem cap al Coll de la Roue per baixar a Corsavy. Ascendim al Coll de la Descarga i baixem al Coll de la Palomère. Baixem fins a Valmanya i prenem un corriolet fins a Ballestavy. D'allí fins al Camping Le Canigou a Espire de Conflent, on fan les millors pizzes de la comarca (ni se us acudeixi).
El segon dia salvem els més de 2400 metres de desnivell que separen Espira de Conflent del Canigó per la vall del Llech. L'itinerari és brutal i els contrastos de la ruta ens fan adonar de la biodiversitat d'aquesta zona. Sortim d'un bosc típic mediterrani, amb alzines i carrasques, anem guanyant alçada per un bosc de coníferes, amb pi negre i avet, i mica en mica la vegetació va perdent empenta, amb l'aparició de prats alpins i, més amunt, només el roquissar de les altes muntanyes pirinenques. Un autèntic espectacle! Arribats a Cortalets deixem les bicis i pugem al Canigó a peu. La baixada directa fins a Vernet.
L'últim dia pugem fins a Merialles i d'allí a Pla Guillem. El dia és boirós i amb prou feines trobem la pista que ens durà fins La Presta i a Prats de Molló.
Hem fet l'itinerari: Isra, Castán, Illde, Orbay i Pito.