Travessa per la Val d’Echo

Dimarts 26 de Juliol del 2011

Travessa en un inici pensada per a quatre dies i que vam haver d’improvisar un recorregut més senzill i retallar a tres dies per la mala meteo. Dies d’aigua i a trams força boira que vam fer que la travessa fos un xic particular, tot i que el recorregut (quan el veien) és força interessant. Es per aquest motiu que no vam fer cap cim dels recomanats per aquests indrets.
Sortim del refugi de Lizara (1.500 m.), per un corriol ben senyalitzat direcció nord-est per l’Achar de Catiellas. Un cop passat el refugi lliure de la Caseta de Vernera (2.097 m.) el corriol es bifurca en tres; naltros anem per la dreta pel barranc de Vernera fins al Coll homònim i aquí enfilarem el Valle de los Sarrios. Un cop arribem a l’Ibón de los Sarrios, busquem les marques que ens portaran cap al GR-11 direcció al Ibón d’Estanés.
La boira ens va permetre una foto a l’Ibon, uns quinze minuts escassos per a poder gaudir d’un indret fantàstic.
Continuem pel GR-11 fins al port d’Escalé (1.663 m.) després del qual baixem a Aguas Tuertas, al final d’aquesta meravellosa Vall, trobem el refugi lliure Achar de Aguas Tuertas (1.615 m.) on fem la primera nit.
Segon dia de pluja i boira. Desestimem la pujada a l’Acherito i continuem el GR-11. Passat el refugi lliure de la Mina girem direcció sud cap a Selva de Oza pel congost Boca del Infierno arribem a fer nit al refugi de Gabardito.
Tercer dia de pluja... Sortim de Gabardito direcció Bisaurín amb l’esperança de que el temps ens donés treva per poder assolir-lo al seu pas, cosa que no va fer. Així que iniciem el descens fins al refugi de Lizara. Tornarem!
Els passats per aigua: n'Iker i l'Anna