Cresta del Gourgs Blancs 3.129m.

Dissabte 15 d'Octubre del 2011

Aquest cap de setmana aprofiten el bon temps que encara esta fent per fer una sortideta cap als pirineus centrals a la vall de Estos a fer la cresta de Gourgs Blancs. El primer objectiu era aquest però fent recerca d'informació ,troben una piada en Internet on diu que es poden fer fins a 10 cims de més de 3000m, aixi que sense aquesta idea fitxa però no deixant-la de costat, marxen divendres a la tarde per arribar al parking D'Estos a dormir per poder sortir d'hora dissabte.
A les 6 sortim i desprès d'una mica de dos hores arribem al refugi D'Estos, d'aquí cap al barranc de Guias que remuntem en tendència a la esquerra de la nostre marxa fins el Ibon de Guias on ja podem contemplam la primera part de la sortida.D´aquest anem direcció Puerto de Oô fins a trobar la canal ascens a la Bretxa de Gourgs Blancs la qual pugem amb passos de II+.Desde la Bretxa ataquem el nostra primer cim de la jornada Jean Arlaud 3.065m amb passos de II amb molta timba.
Tornen a desfer el camí fins la bretxa i enfilem al Gourgs Blancs 3.129m per terreny assequible fins el cim,que serà la cota més alta de la jornada.Continuent la cresta direcció oest amb grimpades, destrepes i flanqueig-os amb pati, però amb un bon granit per coronar Torre Armengaud 3.114m i Punta Lourde Rocheblave 3.104m.
Con que anen be de temps i estem motivats decidim de fer els altres sis cims que ens queden.Primer ens dirigim cap al nord a territori francès on coronem Pic Camboé 3.043m i Pic de Saint Saud 3.003m. amb una cresta entre aquests on tornarem a fer utilitzar les mans i la lògica per endevinar el millor camí.Ara baixem cap al sud-est direcció Puerto de Guias flanquejant per no perdre massa altura i d'aquí cap al oest per fer els tres cims del Clarabide ,primer Clarabide Oriental 3.012m,Clarabide 3020m i l'últim Clarabide Occidental 3.008m.Tornen cap al est i finalitzem l'objectiu amb Pic de Guias 3.011m amb l'ultima trepadadeta del dia.
El descens es fa interminable i arribem al cotxe cansats però feliços per la feina feta.
Dades de la sortida:

Facil però vertical.

Gourgs Blancs desde la Bretxa

Cim Jean Arlaud

Cim del Gourgs Blancs i el que queda.

Xavi disfrutant.

Amb blocs gegants

Posets al fons ,Pico de Guias a sota i els cims del Clarabide mes a la dreta dede La Punta Lourde Rocheblave.

Part de la cresta feta.

idem.

Cresta de Camboe

Els tres cims de Clarabide

Pico de Guias es el que fa 10.

Els colors de la tardor es fan presents s la vall.