Turó del Port de la Picada

Dilluns 12 de Març del 2012

El dissabte al matí sortim de l’Hospital de Benasc amb els esquís als peus en direcció a la Besurta. A l’alçada del pla d’Están remuntem les pales de l’esquerra i seguint aproximadament el camí d’estiu arribem quasi al port de la Picada. En aquest punt remuntem un llom suau a mà dreta que ens porta al cim del turó del Port de la Picada (2.529 m). Baixem seguint l’itinerari de pujada i una vegada hem arribat al pla d’Están posem pells i anem a fer nit a la Renclusa. La neu és contínua a tot l’itinerari i gaudim d’un bon descens si bé a la part baixa hi ha molt poc gruix i és humida.

Diumenge pugem les pales de sobre el refugi en direcció al portilló Superior i una vegada a la glacera de la Maladeta ens dividim en dos grups. Uns decideixen anar cap al Cordier i els altres cap a la Maladeta. Per accedir al Cordier intentem pujar una franja rocosa orientada al NE que porta a un plató de neu on comença la canal d’accés al cim. Les condicions no són massa bones i sobre els blocs de pedra hi ha un pam de neu que no està ben assentada i no deixa grimpar amb seguretat. Pel que fa a la canal d’accés a la Maladeta tampoc està tan innivada com altres anys i la neu és dura. Uns i altres decidim tirar cap avall i gaudir del descens.

Amb els esquís als peus flanquegem en direcció a la Dent de la Maladeta i posteriorment cap al coll de Paderna per baixar directament pels tubs de Paderna. La neu està en bon estat, tot i que una mica ventada, i als tubs de Paderna trobem neu primavera trepitjada amb “bumps”, igual que si estiguéssim a unes pistes d’esquí. Un final divertit per un bon descens.

Activitat realitzada per: David C., Fede C., Xavi G., David R., Carles, Manel O., Quim C.

Pic de Salvaguardia

Maladeta

Intent al pic Cordier

Pujant al port de la Picada