BTT

CICLOTURISME PEL BAIX EMPORDÀ

Dimecres 11 d'Abril del 2012

(del 6 al 9 de març –2012)

Aquesta Setmana Santa hem gaudit altre cop de la fantàstica oportunitat de viure en família la llibertat de viatjar en bicicleta.
Vam escollir rodar pel Baix Empordà pel seu perfil poc exigent i la possibilitat de dissenyar una ruta atractiva tant per a les nostres filles com per a nosaltres.

El divendres dia 6 a primera hora, les tres famílies ens trobem a l’estació de tren de Badalona amb les alforges carregades per gaudir de 4 dies de ruta.
Arribats a FLAÇA, (Gironès) iniciem la primera etapa que ens durà fins a Canapost per fer nit a una Granja- escola. Durant la ruta passem per LA PERA i ens aturem al poble de PUBOL on visitem el Castell Museu - Gala Dalí. Continuem direcció MONELLS amb la seva plaça porxada i per camins molt tranquils passem per CASTELL D’EMPORDÀ fins a CANAPOST.

L’endemà dissabte, iniciem la ciclada per PERATALLADA i entre camps de conreu i sòlids masos de pedra anem descobrint pobles com PALAU-SATOR, FONTANILLES o GUALTA acompanyats en tot moment de la ferma presència del Massís del Montgrí que ja no ens deixarà fins el darrer dia. Creuem el Ter pel pont de Torroella i seguim el riu en el seu tram final fins a la Gola del Ter on s’uneix amb el mar als peus de les Illes Medes. A la tarda arribem a l’hotel que tenim reservat a L’ESTARTIT i mentre les nanes aprofiten la piscina, nosaltres gaudim de l’espectacle d’uns núvols de pel·lícula.

El tercer dia, diumenge, ja hem entrat a la rutina. Avui voltarem tot el Montgrí fins arribar a l’Escala on tenim reservat l’últim allotjament. Ciclem per la plana entre plantacions de pomers florits traçant sempre per pistes agradables i sense tràfic fent cap a TORROELLA DE MONTGRÍ. Decidim allargar un pel la ruta i endinsar-nos al cor del massís del Montgrí. Un cop passat el poble d’ULLÀ agafem el trencall cap a la vall de Santa Caterina on enfilem la pista que suaument, però de manera constant, remunta fins a l’ermita del mateix nom des de la que gaudim d’unes vistes excepcionals de la plana de l’Empordà amb el Canigó nevat al fons. El dinar d’avui el farem al poble de BELLCAIRE D’EMPORDÀ un cop hem voltat el seu castell, i després seguirem tot passant per SOBRESTANY i Torre Ferrana per arribar a fer nit a l’Alberg de L’ESCALA.

Quart i darrer dia, dilluns. A diferència dels altres, avui el dia es lleva tapat. Esmorzem i amb les alforges penjades iniciem la darrera etapa gairebé tant llarga com les altres però amb l’objectiu d’arribar a Camallera (Gironès) abans de les 3 de la tarda des d’on tornarem a pujar al tren que ens retornarà a Badalona.
Sortint de l’Escala rodem per la plana fent via cap a ALBONS i TOR on ja comencem a trobar les primeres pujades que ens acosten al Gironès. Creuem MARANYÀ i per una zona de boscos on el desnivell i l’estat de les pistes ens exigeixen més esforç arribem a GARRIGOLES, un llogaret molt propici per recuperar forces. Continuem per carretera asfaltada cap el poble de LES OLIVES enmig d’uns paratges fantàstics i ja en pocs km arribem a CAMALLERA final de la nostra ruta.

Bon temps, bona companyia, un grapat de kms i un PAÍS que ens fa caure la bava.
Salut

Marina, Elena, Sara, Esther, Maria, Sara, Lluïsa, Josep Mª, Marta, Miquel, Montse i Fede.