Senderisme

CADI CARA NORD

Dissabte 21 d'Abril del 2012

Excursió núm.51, “Climents”

L’acostament més factible per trobar-se al peu del Cadí és sens dubte des d’Estana cap a Prat de Cadí.
Des de Martinet, amb pista asfaltada no gaire bona s’arriba al poble d’Estana on trobem l’església dedicada a Sant Climent (segle XVI-XVII), al seu costat el cementiri, també una fonda, una vintena d’habitants i res més. Nom obstant és un dels punts de partida més importants per arribar a la gran serralada del Cadí des del vessant nord.
Estana. (1505m). Es aconsellable deixar el vehicle al mateix poble ja que aquí s’acaba l’asfaltat i encara que segueix la ruta vers el Cadí la pista no està en bones condicions, sobretot si en havent plogut acaba de passar-hi bestiar, on el fangueig només permet el trànsit als 4x4. De totes maneres podem arriscar-nos, amb la pista seca, a pujar amb el cotxe fins a coll de Pallers on trobarem una esplanada apropiada per aparcament. Haurem avançat cinc-cents metres de l’itinerari.
Coll de Pallers. (1496m) Hi ha una font, (font de Coll de Pallers), per carregar les cantimplores. A partir d’aquí la pista desapareix i es converteix en camí de muntanya fins arribar a Prat de Cadí.
El camí es comença enfilar costa amunt i els camps i la vegetació baixa es canvia per l’arbreda de muntanya, cada vegada més abundant a mesura que pugem.
Coll de Reineres. (1652m). Comença el sector més costerut del camí (senyalat amb marques grogues). Seguim el llom de la muntanya que serpenteja envestint directament les corbes de nivell.
Coll Roig. (1787m). S’ha acabat l’itinerari més fort i entrem a la zona més amable de la muntanya. El camí pren direcció cap a l’est, relativament planer i a través de boscos alts i poblats, que són presagi del bon espectacle que ens espera quan arribarem al Prat. Els darrers metres pugen suaument encarant direcció est, fins que el camí desapareix sobtadament.
Prat de Cadí. (1828m). Paratge idíl•lic de gran bellesa, davant mateix de les moles de la Roca Verda i la Roca de l’Ordiguer. Segurament ens trobem a la zona més emblemàtica del Cadí, a la seva cara nord. Al mig del Prat hi ha la font del Pi i més a l’oest la font de la Serreta, on comença el torrent de les Bordes, provinent de la canal de l’Ordiguer. Les dues s’han de buscar perquè no semblen evidents a primera vista.
D’Estana a Prat de Cadí: 1h15’ aproximadament.

CANAL DE L’ORDIGUER
L’ascensió a la canal de l’Ordiguer és opcional i de certa dificultat, no aconsellable a profans de la muntanya. Hi ha alguns passos d’escalada de III i IV grau. A mitja ascensió la canal es bifurca i si no volem més complicacions haurem de seguir el sector de la dreta, on podrem arribar fins la carena o flanquejar cap a l’est per trobar la canal del Cristall que utilitzarem de tornada al Prat de Cadí. Per escurçar l’horari també podem desgrimpar la canal per la qual hem pujat, a partir del lloc on ens convingui.
Canal de l’Ordiguer: 2h, pujada.

Saturi Villar, Rosa Colomé, Ferran Ros, Paquita Suau, Pepi Gibert, Joan Pera,Carme Miras, Jaume Suñol.