Carros de foc

Dissabte 4 d'Agost del 2012

Hem començat les vacances a Aigüestortes.
Hem fet un itinerari una mica personalitzat de la Carros de foc. Deixem el cotxe a Prats de Pierró, més amunt d'Espot, i la primera etapa anem fins al refugi d'Amitges. Enganxem l'hora de més calor per fer l'últim tram de pujada, però el lloc val la pena! El dia següent anem fins al refugi de Colomers. Decidim estalviar-nos Saboredo, i passem pels llacs de Colomers, i la veritat és que val la pena! Un espectacle d'aigua, i força gent pasturant. El tercer dia anem fins al refugi Ventosa i Calvell (també hem decidit deixar la Restanca per una propera ocasió). Les vistes des de Port de Caldes són impressionants! Tres dies d'escalfament suau per encarar l'etapa de Coll de Contraix, que a nosaltres ens pren 9 hores, se'ns fa molt llarga la baixada. Aquí tenim la primera pluja i una mica de pedra, però molt poca estona. En arribar al refugi d'Estany Llong ens banyem al riu, fantàstic per recuperar-nos! i fem una visita a l'estany. És el primer dia que estem una mica cansades. L'endemà anem fins al refugi Colomina, ara ja ens sembla una passejada! La pluja ens atrapa ja al refugi, i tenim un espectacle de tempesta tot el vespre i nit, a més de rebre l'Arnau Julià al final de l'etapa de Carros en 11 hores, i que marxa en helicòpter cap a Cavalls del Vent per fer-la també en 11 hores, un vespre distret! L'endemà tenim un passeig fins al refugi Josep M. Blanc, amb un paisatge fantàstic, i d'allà ja ens acomiadem de les muntanyes, perquè baixem directament per pista fins a Prat de Pierró en poc més de 2 hores.
Hem tingut un temps meravellós, una llum fantàstica, i hem gaudit molt de la caminada i el paisatge. També hem fet moltes coneixences! Aquesta és l'altra part d'aquestes travesses. Des d'aquí donem records al nostre amic Arturo, de la Rioja, a la Mercè, de Gandia, als nostres amics de Manlleu, als nostres armaris alemanys, i en Flo i l'Axel, també alemanys, als amics de Madrid, en Simón de Burgos, i tota la colla d'Hendaia, que ens han fet riure molt!
L'equip: Montse S., M. Àngels P, Eva R., i Eva R.

M. Àngels, Montse, Eva i Eva, amb els Encantats al fons

Refugi d'Amitges

Agulles d'Amitges

Tuc de Ratera i coll de Ratera

Baixant de Coll de Ratera, amb els llacs de Colomers al fons

Una etapa molt relaxada!

Refugi de Colomers

Vista des de Port de Caldes, Besiberris, Punta Harlé, Pa de Sucre, Turmeneia, Tuc de Monges, Montardo

Refugi Ventosa i Calvell

Agulles de Travessany

Amb els amics alemanys, els amics de Manlleu i la Mercè de Gandia

Pujant cap a Coll de Contraix. Pa de Sucre al fons

Coll de Contraix

Cap a Coll de Delui

Refugi Colomina

Estany de Colomina

Amb els amics d'Hendaia, i l'Axel i en Flo, amics alemanys

Refugi Josep M. Blanc

A l'estany Tort de Peguera

L'Eva, amb la Pica d'Estats al fons