Notícies
Junta

Via Pirinenca Pic Pessons

Dimarts 5 de Juliol del 2022

La passada nit del 2 de juliol, el CEB va participar a la Via Pirinenca il·luminant el cim del Pessons (2862 m) d'Andorra.
16 socis hi vam pujar per la tarda des de l'estació d'esquí de Grau Roig i vam preparar el bivac abans de l'encesa del farell.
A les 9:42 el vam encendre, a la vegada que s'encenien farells als cims de la Tossa Pla de Lles, la Muga, la Cobil. També vèiem a la distància la Torreta del Cadí, el Pedraforca i la Tossa d'Alp.
Un espectacle d'estrelles a les puntes dels cims que complementaven les del cel, acompanyades per una incipient lluna creixent.
La nit ens va acompanyar amb uns 5 ºC de mínima i gràcies als sacs de ploma i màrfegues, ens va permetre gaudir del cel i del silenci.
A punta de dia, a les 6:20, vam apagar el farell i després d'esmorzar vam començar la baixada. Alguns van aprofitar per anar al preciós estany de Montmalús a fer-hi una capbussada abans de marxar cap a casa

Vam viure i protagonitzar una nit màgica per reivindicar el drets d'autodeterminació dels pobles. Es van encendre 300 cims per tot el Pirineu i milers de muntanyencs bivaquejant en alçada van demostrar les ganes i la voluntat de llibertat